Začínáte s PPC?

01.01.2019

Zvažujete propagaci Vašeho e-shopu? Potřebujete uvést do povědomí Vaši službu, kterou nabízíte? Chcete se se svým podnikáním zviditelnit a podpořit jej?

PPC reklamy ve vyhledávačích Google a Seznam pro Vás mohou být tou správnou cestou. Pojďme si tedy vysvětlit to naprosto základní minimum, které by měl znát každý podnikatel zajímající se o propagaci tímto způsobem. Na mém blogu najdete informace, které mohou být přínosné právě pro Vaše vzdělávání se v tomto oboru.


PPC je zkratka pocházející z anglického slovního spojení Pay Per Click - tedy platba za kliknutí. Jedná se o platební model internetové reklamy, kdy inzerent platí za každé kliknutí na svoji reklamu. A bez ohledu na to, kolikrát se jeho reklama předtím zobrazila. Platíte tedy za každého člověka, kterého Vaše reklama zaujala natolik, že se rozhodl na ni kliknout a přejít na Váš web. To, že se reklama zobrazí (a už tak na lidi působí), je zcela zdarma.

Reklama, kdy platíte za kliknutí, je tedy vždy PPC reklama. Vedle platby za proklik ale existují i jiné modely např. platba za tisíc zobrazení (CPT - cost per thausand) nebo platba za zhlédnutí videa.